Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

21-11-14 - Vakcentrales onaangenaam verrast door steenkolenconvenant lees verder

20-11-14 - Profiteer in 2015 van het Zorgcollectief FNV/Menzis lees verder

20-11-14 - Teken de petitie voor een goed pensioen lees verder

20-11-14 - Kanshebbers Horecava Innovation Award bekend lees verder

19-11-14 - FNV: Ruim 300.000 werknemers gebaat bij sectorplannen tegen crisis lees verder

19-11-14 - Nettoloon voor meer mensen iets omhoog lees verder

18-11-14 - Michelin: sterrennieuws 2015 lees verder

18-11-14 - Werkgevers blijven internationaal stakingsrecht saboteren lees verder

18-11-14 - FNV: Versnelde verhoging AOW-leeftijd slecht plan lees verder

17-11-14 - Wettelijk minimumloon per 1 januari 2015 lees verder

17-11-14 - Camping Zonneweelde winnaar RECRON lees verder

17-11-14 - Michelin verdeelt weer sterren lees verder

17-11-14 - Van der Linde uitgeroepen tot Beste partycateraar lees verder

14-11-14 - Floor Bazuin wint Misset Catering Gastvrijheidsaward lees verder

13-11-14 - Leden en cao-commissie zijn nu aan zet lees verder

13-11-14 - Kom jij ook naar het OR-Platform? lees verder

13-11-14 - Uitkomst poll app FNV Horeca lees verder

13-11-14 - Veel Nederlanders missen bedrijfsrestaurant lees verder

12-11-14 - Radiospots voor koopkracht en echte banen! lees verder

11-11-14 - Terugblik Ledencongres 10 november 2014 lees verder

11-11-14 - Sectorplan Recreatie 2014-2016 goedgekeurd lees verder

11-11-14 - Ruim 159.000 handtekeningen voor goede zorg lees verder

10-11-14 - Nederlander voor het eerst Europees Hotelier van het Jaar lees verder

10-11-14 - Hoge werkdruk slecht voor gezondheid lees verder

03-11-14 - Bib Gourmand-overzicht 2015 lees verder

03-11-14 - Steeds meer toeristen naar grote steden lees verder

31-10-14 - Opnieuw minder jongeren krijgen WW-uitkering lees verder

30-10-14 - Asscher pakt pesten op werkvloer aan lees verder

29-10-14 - Rapportage project Baan je toekomst Zwembaden en Recreatie gereed! lees verder

29-10-14 - FNV Horeca ontwikkelt eigen bedrijfs-cao lees verder



Nieuwsarchief