Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

24-04-14 - Pretpark kan niet zonder hotel lees verder

23-04-14 - Kogerstaete opnieuw 'beste hotel van Nederland' lees verder

23-04-14 - Nederlander betaalt niet extra voor 'groen' hotel lees verder

22-04-14 - 900.000 buitenlandse bezoekers tijdens Pasen lees verder

22-04-14 - Chefkok Landal Coldenhove winnaar kookwedstrijd lees verder

22-04-14 - In Rotterdam weer meer hotelovernachtingen lees verder

17-04-14 - Werken in horeca alleen voor tieners en als bijbaan lees verder

16-04-14 - Invoering rookverbod kleine horeca per 1 juli a.s. in gevaar lees verder

16-04-14 - Onderhandelingen catering: knelpunt reiskostenregeling lees verder

16-04-14 - 'Nederlandse lonen zes procent gedaald' lees verder

15-04-14 - Meer gasten voor Nederlandse hotels lees verder

15-04-14 - McDonald’s ontketent ontbijtoorlog lees verder

15-04-14 - Nederlandse hotelmarkt verwacht verdere groei in 2014 lees verder

09-04-14 - FNV Recreatie geeft Duinrell tot 15 mei de tijd om de cao na te leven lees verder

04-04-14 - 2000 FNV leden demonstreren in Brussel voor koopkracht, echte banen en sociaal Europa lees verder

04-04-14 - Slecht weer leidt tot slechtere restaurantrecensies lees verder

04-04-14 - Concurrentiestrijd: pretparken vs. musea lees verder

02-04-14 - Goede weer opsteker voor horeca lees verder

01-04-14 - Attractieparken trekken meer bezoekers lees verder

01-04-14 - Pensioenen verhoogd lees verder

01-04-14 - Bagels & Beans start met 3D-printen van bagels lees verder

01-04-14 - Aan rookverbod horeca valt niet te tornen lees verder

04-03-14 - Nu de banen nog lees verder

28-02-14 - 70 procent mannen wil geen 32–urige werkweek lees verder

20-02-14 - FNV: Banen, banen, banen! lees verder

03-02-14 - Bedrijven gebruiken vaker flexwerkers lees verder

20-01-14 - Nederlander wil weer luxe tijdens vakantie lees verder

01-11-13 - Bij restaurant Trust bepalen gasten zelf hoe veel ze afrekenen lees verder

07-10-13 - “Ge moet gewoon normaal kenne werke in de horeca” lees verder

27-06-13 - Leden FNV Recreatie akkoord met cao lees verder



Nieuwsarchief