Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

24-10-14 - Nederlander zuinig in bedrijfsrestaurant lees verder

24-10-14 - Drie finalisten Publieksprijs Cafetaria Top 100 lees verder

23-10-14 - Prototype bedrijfsrestaurant van de toekomst gelanceerd op 24e Veneca Jaardiner lees verder

23-10-14 - FNV: Klijnsma moet afspraak over beschut werk nakomen lees verder

22-10-14 - Rookverbod per direct in alle cafés van kracht lees verder

21-10-14 - FNV-Pensioenvisie: ‘Samen delen, een sterke keuze’ lees verder

21-10-14 - FNV Werkdrukbox maakt kans op publieksprijs lees verder

20-10-14 - Cruisesector goed voor 357 miljoen lees verder

16-10-14 - Weinig vegetarische snacks in pretparken lees verder

16-10-14 - Toverland verkozen tot beste attractiepark lees verder

15-10-14 - FNV: verloren generatie dreigt lees verder

15-10-14 - Leden FNV voeren waarschuwingsactie in Tilburg: Stop werken zonder loon lees verder

14-10-14 - Volg vandaag live de FNV persconferentie! lees verder

14-10-14 - FNV ziet geen heil in plannen werkgevers lees verder

13-10-14 - Aanmelden Best Bartender 2014 lees verder

13-10-14 - FNV en CNV: Kamer, red Koopkracht pensioenen! lees verder

10-10-14 - Nijmegen vegetarische hoofdstad lees verder

10-10-14 - The Hague beste hotelschool van Nederland lees verder

09-10-14 - Rabobank: Kaf wordt van het koren gescheiden in horeca & recreatie lees verder

09-10-14 - NS wil vette hap duurder maken lees verder

09-10-14 - Prijs van koffie omhoog door droogte lees verder

08-10-14 - FNV: ‘Deze fusie van de baan’ lees verder

07-10-14 - Bedrijfskantine redt Hells Angels lees verder

07-10-14 - Tien procent meer kroegen failliet lees verder

07-10-14 - Kamperen in trek: 44 miljoen nachten op de camping lees verder

07-10-14 - 1,3 miljoen Nederlands op vakantie deze herfst lees verder

03-10-14 - Partycateraars bereiden zich voor op kerst lees verder

03-10-14 - Polsbandjes voor hotelgasten lees verder

01-10-14 - Ouderen nieuwe doelgroep voor dagattracties in Europa lees verder

01-10-14 - Latex handschoen schadelijk voor gezondheid lees verder



Nieuwsarchief