Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

20-04-15 - Win een gratis kaartje voor het evenement: Veggie Chef of the Future lees verder

17-04-15 - Horeca krijgt meer boetes vanwege rookverbod lees verder

17-04-15 - Tweede ronde onderhandelingen cao contractcatering lees verder

16-04-15 - Diverse acties fastfoodrestaurants lees verder

16-04-15 - Daling aantal restaurants zet door lees verder

14-04-15 - Seinlijn voor niet naleven cao lees verder

14-04-15 - ANWB verkiezing kindvriendelijkste camping van 2015 lees verder

14-04-15 - FNV Horeca staat stil bij lage lonen fastfoodsector lees verder

13-04-15 - Werken moet meer lonen lees verder

10-04-15 - Leden gaan akkoord met cao dagrecreatie lees verder

10-04-15 - Vier de Dag van de Echte banen lees verder

09-04-15 - Personeel Koperen Hoogte biedt Van der Most petitie aan in de hoop op sociale afspraken lees verder

09-04-15 - Eerste onderhandelingsdag cao catering lees verder

08-04-15 - AH en McDonald’s cashen 79 miljoen met jeugdloon lees verder

08-04-15 - Personeel Koperen Hoogte biedt Van der Most petitie aan lees verder

07-04-15 - Download de nieuwe cao recreatie! lees verder

07-04-15 - Eerste paasdag top, tweede paasdag triest lees verder

07-04-15 - Tweede paasdag redt attractieparken lees verder

03-04-15 - Ledenvoordeel FNV lees verder

01-04-15 - Uit eten gaan kost consument gemiddeld 30 euro per persoon lees verder

01-04-15 - 850.000 buitenlandse bezoekers verwacht tijdens Pasen lees verder

30-03-15 - Gigantische Gouden halve hamburger voor kampioen onderbetaling Mc Donald’s lees verder

26-03-15 - Pensioenen in de catering opnieuw verhoogd! lees verder

26-03-15 - Pensioenen in de horeca opnieuw verhoogd! lees verder

26-03-15 - FNV overhandigt vandaag rapport over onzeker werk aan minister Asscher lees verder

25-03-15 - Half loon voor volwassen werk? WTF!? lees verder

24-03-15 - Hotelontvangst in hofstad is nergens zo vriendelijk lees verder

24-03-15 - Vanavond is de kick-off van een nieuwe beweging van werkenden jongeren lees verder

23-03-15 - PERSBERICHT FNV Recreatie: Overeenstemming over 2-jarige cao Recreatie lees verder

23-03-15 - Nieuwe richtlijn voor horecageluidshinder lees verder



Nieuwsarchief