Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl



Print deze pagina

Nieuws

26-08-15 - Hogere doorloopsnelheid bij cateraars Lowlands lees verder

25-08-15 - Koffierituelen op het werk lees verder

25-08-15 - Nederland neemt voor 145 miljoen euro consumpties mee tijdens dagje uit lees verder

25-08-15 - 27 illegale hotels gesnapt door kliklijn lees verder

21-08-15 - Safaripark Beekse Bergen breidt uit met hotels lees verder

21-08-15 - We drinken fors meer alcoholvrij bier lees verder

20-08-15 - Actiegroep wil lijst horeca waar kids verboden zijn. lees verder

19-08-15 - Plannen voor nieuw historisch pretpark in Noord-Holland lees verder

19-08-15 - Wijninstituut start opleiding gedestilleerd lees verder

18-08-15 - Aanmeldingen Leerbedrijf van het Jaar van start lees verder

18-08-15 - Stap in voor een cao voor NS Retail medewerkers! lees verder

17-08-15 - Aantal banen toerismesector stijgt naar ruim 600.000 lees verder

17-08-15 - Recreatievakbeurs Venray kiest voor focus op dagrecreatie lees verder

14-08-15 - Werkgelegenheid blijft groeien lees verder

13-08-15 - Aantal werknemers zonder cao fors gedaald lees verder

12-08-15 - FNV: Benut economische groei voor nieuwe banen lees verder

12-08-15 - Groei horeca stabiliseert lees verder

11-08-15 - Nieuwe technische zwembadopleiding lees verder

11-08-15 - Omzet café blijft achter in stabiele horecasector lees verder

11-08-15 - Catering in de zorg groeit langzaam lees verder

10-08-15 - Herman den Blijker en Hans van Wolde koken op BBB Maastricht lees verder

07-08-15 - Veranderingen in het zorgverlof lees verder

07-08-15 - Nationale Mosselweek bijna van start lees verder

07-08-15 - Artis gekozen tot beste dierentuin van de Benelux lees verder

07-08-15 - Wespen vergallen bezoek aan Walibi lees verder

06-08-15 - Steeds meer gedeeltelijk rookvrije terassen lees verder

05-08-15 - Negen nieuwe zaken op de Pier in Scheveningen lees verder

05-08-15 - Lange files op wegen naar pretparken lees verder

04-08-15 - Download de nieuwe cao catering! lees verder

04-08-15 - Meer Vlaamse gasten voor Attractiepark Toverland lees verder



Nieuwsarchief