Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl



Print deze pagina

Nieuws

12-02-16 - Valentijnsdag 2016: 30 % meer reserveringen lees verder

11-02-16 - Landal wil eind 2016 Green Key voor alle 76 parken lees verder

11-02-16 - Februaristaking 75 jaar! lees verder

09-02-16 - CBS: aantal faillissementen daalt lees verder

08-02-16 - FNV: verkiezingen voorzitter begin 2017 lees verder

05-02-16 - Meeste werknemers houden in 2016 netto meer over. lees verder

04-02-16 - Ingrijpen bij cao noemt Asscher paardenmiddel lees verder

03-02-16 - Vacature Hoofdbestuur lees verder

02-02-16 - De Librije voor tweede jaar beste restaurant van Nederland lees verder

01-02-16 - Leren en werken in de catering lees verder

01-02-16 - Nieuwe Actieraad Young & United gaat jeugdloon nog sneller lozen lees verder

30-01-16 - 5280 nieuwe horecabedrijven in 2015 lees verder

28-01-16 - Acht op de tien werkenden nemen zelf lunch mee lees verder

28-01-16 - Kamervragen na Rambam uitzending over schoonmaak hotels lees verder

28-01-16 - Oproep: werk jij in de zwembranche? lees verder

26-01-16 - FNV Young en United winnaar Issue Award 2016 lees verder

25-01-16 - Bord’Eau en Librije vier keer genomineerd voor Restaurant Awards lees verder

22-01-16 - Horeca wil weer meer investeren lees verder

22-01-16 - FNV: Rommelcontracten grootste veroorzaker van loonkloof lees verder

20-01-16 - Team Wollerich* wint Gouden Koksmuts 2016 lees verder

20-01-16 - FNV haalt 2,6 miljoen schadevergoeding binnen voor slachtoffers beroepsziekte lees verder

20-01-16 - Video terugblik: Young Professional Experience Day lees verder

20-01-16 - Genomineerden Leerbedrijf van het Jaar bekend lees verder

18-01-16 - Meer overnachtingen in winter op natuurkampeerterreinen. lees verder

15-01-16 - Terugblik Young Professional Experience Day (YPED). lees verder

15-01-16 - FNV: Ton Heerts stopt als voorzitter FNV lees verder

15-01-16 - Terugblik Horecava Dag 3 en 4 lees verder

15-01-16 - Horecava trekt ruim 60.000 bezoekers lees verder

14-01-16 - FNV Horeca overhandigt petitie aan Koninklijke Horeca Nederland lees verder

14-01-16 - Young Professional Experience Day (YPED). Vandaag op de Horecava! lees verder



Nieuwsarchief