Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

01-08-14 - Aziatische restaurants profiteren van crisis lees verder

31-07-14 - FNV: dwingende maatregelen nodig tegen stress lees verder

30-07-14 - Jongeren komen voor het goeie gevoel, ouderen voor de service lees verder

29-07-14 - Airbnb stapt in zakelijke reismarkt lees verder

28-07-14 - Wereldmuseum Rotterdam krijgt eigen boetiekhotel lees verder

28-07-14 - Starbucks: hoogste omzet ooit in derde kwartaal lees verder

25-07-14 - Tripadvisor: Europa-Park beste pretpark van Europa lees verder

25-07-14 - School verbiedt lunchen met peperkoek of eierkoek lees verder

25-07-14 - Horecapersoneel overbodig door mobiel betalen lees verder

24-07-14 - Nijmegen blijft goedkoopste terrasstad lees verder

23-07-14 - Meer City Cafés in Bijenkorf lees verder

23-07-14 - Lichtgevend tapijt biedt hotels mogelijkheden lees verder

22-07-14 - Een op vijftien werknemers krijgt arbeidsongeval lees verder

22-07-14 - Gastvrijheids7daagse lees verder

21-07-14 - Teken de zorgpetitie lees verder

21-07-14 - Pensioenfonds Horeca & Catering benoemt nieuwe voorzitter lees verder

21-07-14 - Blog: Fooi is niet voor de keuken (2) lees verder

21-07-14 - Afname aantal werklozen is druppel op gloeiende plaat lees verder

17-07-14 - Frans keurmerk voor ‘huisgemaakt’ nu officieel lees verder

17-07-14 - Zeeuws mosselseizoen van start: ‘Smaak voortreffelijk’ lees verder

17-07-14 - Langste Vegetarische Tafel dit jaar 1500 deelnemers lees verder

17-07-14 - Zet een kroon op uw werkzaamheden en uw bedrijf! lees verder

16-07-14 - Proef met openbare inspectiegegevens NVWA van start lees verder

16-07-14 - FNV steunt wandelaars Vierdaagse: ‘Pak je pauze’ lees verder

16-07-14 - Allergenenstickers met iconen verkrijgbaar lees verder

14-07-14 - Doe mee met enquête Namens Nederland lees verder

14-07-14 - ‘Oranje levert cafés 40 miljoen euro extra omzet op’ lees verder

14-07-14 - In najaar onderzoek naar handhaving alcoholleeftijd lees verder

14-07-14 - 10 procent meer gasten voor hotels Den Haag lees verder

10-07-14 - Fors meer steun voor ondernemers op zoek naar geld lees verder



Nieuwsarchief