Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

01-04-15 - Uit eten gaan kost consument gemiddeld 30 euro per persoon lees verder

01-04-15 - 850.000 buitenlandse bezoekers verwacht tijdens Pasen lees verder

30-03-15 - Gigantische Gouden halve hamburger voor kampioen onderbetaling Mc Donald’s lees verder

26-03-15 - Pensioenen in de catering opnieuw verhoogd! lees verder

26-03-15 - Pensioenen in de horeca opnieuw verhoogd! lees verder

26-03-15 - FNV overhandigt vandaag rapport over onzeker werk aan minister Asscher lees verder

25-03-15 - Half loon voor volwassen werk? WTF!? lees verder

24-03-15 - Hotelontvangst in hofstad is nergens zo vriendelijk lees verder

24-03-15 - Vanavond is de kick-off van een nieuwe beweging van werkenden jongeren lees verder

23-03-15 - PERSBERICHT FNV Recreatie: Overeenstemming over 2-jarige cao Recreatie lees verder

23-03-15 - Nieuwe richtlijn voor horecageluidshinder lees verder

20-03-15 - Nederland zegt dankjewel voor kraanwater lees verder

19-03-15 - Vier met ons de Dag van de Echte banen lees verder

17-03-15 - Wat is het belang van een cao? lees verder

17-03-15 - Chef-koks leven zes tot zeven jaar korter lees verder

17-03-15 - 200 deelnemers aan Caféweek 2015 lees verder

14-03-15 - Manifest FNV Horeca 2015 lees verder

13-03-15 - Latere cafésluiting, meer drankslachtoffers lees verder

13-03-15 - Financiële problemen bij één op drie vakantieparken lees verder

13-03-15 - Horeca levert opnieuw fooi in voor goede doel lees verder

12-03-15 - Inspectie legt hotelketen boete op van 3 ton lees verder

12-03-15 - Kennemer Duincamping Bakkum Leerbedrijf van het Jaar 2015 Recreatie lees verder

11-03-15 - Sectorevent Duurzame inzetbaarheid lees verder

10-03-15 - CBS: Horeca boekt in 2014 forse omzetgroei lees verder

09-03-15 - FNV Horeca op de beurs Horeca & Food Inspiratie Venray lees verder

06-03-15 - Veluwe verdient status als Werelderfgoed lees verder

06-03-15 - Amsterdam en Sodexo breiden samenwerking uit lees verder

05-03-15 - Hier moet het over gaan: Armer & rijker lees verder

04-03-15 - Vraag naar gezonde lunch groeit lees verder

04-03-15 - Elke Plek: rechtstreeks kiezen uit meer dan 100.000 leuke recreatieverblijven lees verder



Nieuwsarchief