Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl



Print deze pagina

Nieuws

20-02-17 - Start onderhandelingen cao recreatie lees verder

13-02-17 - Rookverbod in horeca beter nageleefd lees verder

13-01-17 - Extra Ledencongres maandag 23 januari lees verder

20-06-16 - Consumenten besteden evenveel als jaar eerder lees verder

31-05-16 - Terugblik Ledencongres lees verder

22-07-15 - FNV Horeca en Stichting Pluryn Maatschappelijke Ondernemingen sluiten mooie en respectvolle bedrijfs-cao af. lees verder

21-07-15 - Een nieuwe pensioenregeling! Wat gaat er veranderen? lees verder

04-06-15 - Versnelde verhoging AOW-leeftijd vanaf 2016 lees verder

29-05-15 - Overleg pensioenregeling lees verder

29-05-15 - Overleg pensioenregeling lees verder

28-05-15 - Hij is er weer! Jouw pensioenoverzicht lees verder

08-05-15 - Gezocht: betrokken recreatiewerknemer met interesse voor pensioen lees verder

30-04-15 - Versnelde verhoging AOW-leeftijd; Tweede Kamer is akkoord! lees verder

26-03-15 - Pensioenen in de catering opnieuw verhoogd! lees verder

26-03-15 - Pensioenen in de horeca opnieuw verhoogd! lees verder

23-02-15 - Pensioenen in de horeca verhoogd lees verder

23-02-15 - Pensioenen in de catering verhoogd lees verder

27-11-14 - Overeenstemming wijziging pensioenregeling en verplichtstelling Pensioenfonds Horeca & Catering lees verder

11-11-14 - Terugblik Ledencongres 10 november 2014 lees verder

01-11-13 - Bij restaurant Trust bepalen gasten zelf hoe veel ze afrekenen lees verder

27-06-13 - Leden FNV Recreatie akkoord met cao lees verder

16-04-13 - Terugblik Ledencongres FNV Horecabond lees verder

30-01-13 - Pensioenpremie per 1 januari 2013 verhoogd lees verder

30-01-13 - Hoe zit het met jouw pensioen? lees verder

30-01-13 - Hoe zit het met jouw pensioen? lees verder

14-12-12 - Geen verhoging van de pensioenen per 1 januari 2013 lees verder

19-07-12 - Eerste Kamer akkoord met verhoging AOW-leeftijd lees verder

12-07-12 - Politiek schuift pensioenakkoord terzijde lees verder

31-05-12 - Jouw Pensioenoverzicht 2011 lees verder

29-05-12 - In dienst nemen AOW'er wordt aantrekkelijker lees verder



Nieuwsarchief