Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

18-12-14 - 950.000 Nederlanders op kerstvakantie in eigen land lees verder

18-12-14 - Echte banen manifestatie Utrecht lees verder

18-12-14 - Terugblik OR-Platform lees verder

17-12-14 - GRATIS GEHOORBESCHERMING OP MAAT T.W.V. € 149 lees verder

17-12-14 - FNV: Pensioenregels zorgen niet voor benodigde rust en koopkracht lees verder

16-12-14 - Directie Duinrell willigt eisen FNV Recreatie in staking afgewend lees verder

16-12-14 - Vakcentrales: Nederlandse arbeidsinspectie moet beter volgens ILO lees verder

16-12-14 - Dagobertducktaks woord van het jaar lees verder

16-12-14 - Rapport visie over gastvrijheid bekend lees verder

15-12-14 - FNV: Schijnconstructies nu hard aanpakken lees verder

12-12-14 - ING Kwartaalbericht: Stabilisatie in de horeca in 2015 lees verder

11-12-14 - FNV steunt Belgische stakers lees verder

11-12-14 - FNV-advertentie: Eerste Kamer, Red onze koopkracht! lees verder

10-12-14 - Omzet en vertrouwen horeca groeien lees verder

10-12-14 - FNV: Extra verhoging AOW-leeftijd kost AOW-ers vele duizenden euros lees verder

10-12-14 - FNV: sociale verschillen tussen gemeenten worden te groot lees verder

09-12-14 - Vakcentrales: verbeter nieuwe pensioenregels lees verder

09-12-14 - Lonen stijgen in Nederland minder hard lees verder

08-12-14 - FNV: Schijnconstructies hollen sociale zekerheid uit lees verder

08-12-14 - Horeca betaalt mogelijk tientallen miljoenen teveel BTW lees verder

05-12-14 - Bonden vinden werken na AOW-leeftijd oneerlijke concurrentie lees verder

05-12-14 - FNV Werken zonder loon is breed probleem lees verder

04-12-14 - Weer minder Nederlanders op vakantie lees verder

03-12-14 - Ben je een werkende ouder? Vul dan onze enquête in! lees verder

02-12-14 - FNV-leden overhandigen Eerste Kamerleden petitie Red Koopkracht Pensioenen lees verder

02-12-14 - Heb jij Gewoon Goed Werk? lees verder

02-12-14 - Ontslagbescherming payrollmedewerkers zorgt voor verwarring lees verder

01-12-14 - Kosten voor arbeid liggen in horeca het laagst lees verder

01-12-14 - Profiteer in 2015 van het Zorgcollectief FNV/Menzis lees verder

01-12-14 - FNV houdt pensioenactie op 2 december lees verder



Nieuwsarchief