Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

26-05-15 - Jongeren schudden polder wakker lees verder

26-05-15 - Pinksterdrukte in pretparken lees verder

22-05-15 - Recordaantal horecabedrijven neemt deel aan 11e Nacht van Fooi lees verder

22-05-15 - Een plek zonder Hostmanship voelt leeg lees verder

22-05-15 - Bezit van recreatiewoning wint sterk aan populariteit lees verder

21-05-15 - Stan Kerckhoffs ge´naugureerd als SVH Meestergastheer lees verder

21-05-15 - Speciaal programma van Eurest zet gasten aan tot gezonder eten lees verder

21-05-15 - Eindelijk weer naar buiten lees verder

20-05-15 - Verkiezingen beste strandpaviljoen 2015 lees verder

20-05-15 - Meld collegaĺs aan voor Misset Catering Awards lees verder

19-05-15 - Haagse regio kampt met tekort aan horecakoks lees verder

19-05-15 - Bedrijfscatering manier om leefstijl medewerkers te be´nvloeden? lees verder

19-05-15 - 500.000 Nederlanders op pinkstervakantie in eigen land lees verder

18-05-15 - FNV begint met acties en stakingen om cao - de grens is bereikt lees verder

15-05-15 - Sterrenchef Erik van Loo geeft foodies kijkje in eigen keuken lees verder

15-05-15 - Nieuwe attractie Bobbejaanland officieel geopend lees verder

13-05-15 - Medewerkers beoordelen facilitaire services met 7.2 lees verder

13-05-15 - Nieuwe wet werk en zekerheid Eenvandaag lees verder

13-05-15 - Nieuwe wet werk en zekerheid Eenvandaag lees verder

12-05-15 - Veel steun voor antirookwetgeving in Nederland lees verder

12-05-15 - Aantal vakantieplannen voor het eerst sinds 2011 weer in de lift lees verder

11-05-15 - De cao commissie contactcatering lees verder

08-05-15 - Horecamedewerkster Sylvia Louwerse vanavond in EenVandaag! lees verder

08-05-15 - Gezocht: betrokken recreatiewerknemer met interesse voor pensioen lees verder

07-05-15 - Jaarverslag 2014 lees verder

06-05-15 - Hotelmarkt rekent af met crisis lees verder

06-05-15 - Gezocht: Mooiste Bar van Nederland 2015 lees verder

01-05-15 - Dag van de Echte banen, zeer succesvol! lees verder

01-05-15 - Onderhandelingen cao catering derde ronde lees verder

30-04-15 - Versnelde verhoging AOW-leeftijd; Tweede Kamer is akkoord! lees verder



Nieuwsarchief