Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

18-09-14 - Geen cao, maar wel pensioen lees verder

18-09-14 - FNV-leden krijgen met Menzis onafhankelijke bedrijfsarts lees verder

18-09-14 - Consument heeft minder vertrouwen in economie lees verder

18-09-14 - Bedrijven zetten zich in voor werk jongeren lees verder

17-09-14 - ‘Meer nodig om economie te laten groeien’ lees verder

16-09-14 - FNV: geen woorden maar banen lees verder

16-09-14 - FNV: Taal maakt gezonder lees verder

16-09-14 - Haagse horeca doet goede zaken op Prinsjesdag lees verder

16-09-14 - Tocat neemt deel aan International Catering Cup lees verder

16-09-14 - Vesters start crowdfundingactie met opeetbare aandelen lees verder

16-09-14 - FNV: extra koopkracht voor mensen met midden- en lagere inkomens lees verder

15-09-14 - Izakaya sleept juryprijs mooiste bar in de wacht lees verder

15-09-14 - Publieksprijs mooiste bar voor de Douairière lees verder

15-09-14 - Niet van deze tijd: oorlogsjournalist verdient 7,50 per uur lees verder

12-09-14 - FNV Horeca: Horeca blijft voorlopig zonder cao lees verder

11-09-14 - Klijnsma moet veto uitspreken over pensioen-opeten Enschede lees verder

11-09-14 - Minder collectieve arbeidsovereenkomsten afgesloten lees verder

11-09-14 - Bezettingsgraad Nederlandse hotels gestegen lees verder

10-09-14 - 18 genomineerden strijden om Misset Catering Awards lees verder

10-09-14 - Erkende leeftijdscontrole in alle cafés lees verder

09-09-14 - Kamermeisjes werken vaak onder minimumloon lees verder

08-09-14 - Kaalslag cafés strop voor brouwerijen lees verder

08-09-14 - Jonge pubers drinken fors minder lees verder

06-09-14 - Algeheel rookverbod horeca opnieuw uitgesteld lees verder

05-09-14 - Europese toeristen positief over Nederlandse gastvrijheid lees verder

04-09-14 - FNV: minimuminkomen moet omhoog en roof op inkomen vele ouderen moet stoppen lees verder

04-09-14 - Werk jij bij Van der Valk? lees verder

04-09-14 - Koffieprijzen in de horeca dalen lees verder

04-09-14 - Heineken verliest populariteit bij Nederlandse horeca lees verder

04-09-14 - ‘Meer pin dan contant in horeca over vier jaar’ lees verder



Nieuwsarchief