Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

02-03-15 - Een lager netto-loon, hoe kan dat? lees verder

02-03-15 - Horeca kent uitzonderingen op plastic tassen verbod lees verder

27-02-15 - CBS: 2014 beste horecajaar sinds 2008 lees verder

26-02-15 - Hoe machtig is de vakbond nog? lees verder

26-02-15 - Horeca-ondernemers leven rookverbod beter na lees verder

25-02-15 - Afzien uit keukens in de hel lees verder

24-02-15 - V&D mag lonen niet verlagen lees verder

23-02-15 - Sergio Herman is bierambassadeur lees verder

23-02-15 - Pensioenen in de horeca verhoogd lees verder

23-02-15 - Pensioenen in de catering verhoogd lees verder

23-02-15 - Interpol onderschept recordhoeveelheden namaakvoedsel lees verder

20-02-15 - 6,1 miljoen mensen hebben cao lees verder

19-02-15 - Libema neemt drie dierenparken over en sluit vestiging Epe lees verder

19-02-15 - Voorronde Catering Cup mogelijk naar Nederland lees verder

19-02-15 - Einde cao dreigt lees verder

18-02-15 - Horecaplannen in reuzenrad op Pier van Scheveningen lees verder

17-02-15 - Minister Plasterk blaast drankplan af lees verder

17-02-15 - FNV Recreatie: Onderhandelingsresultaat cao Recreatie bereikt lees verder

17-02-15 - Roompot bouwt zeven nieuwe vakantieparken in Zeeland lees verder

16-02-15 - Vooruitzichten horeca licht positief lees verder

13-02-15 - Half miljoen voorjaarsvakanties in eigen land lees verder

13-02-15 - ProFri van start met Goed Gefrituurd Keurmerk lees verder

13-02-15 - Minister Asscher zoekt oplossing voor ontslagregeling lees verder

11-02-15 - Duidelijkheid over erkenning diploma Sociale Hygiëne lees verder

11-02-15 - Plasterk wil drankscheiding horeca en retail opheffen lees verder

09-02-15 - Heerts: ‘het grote afschuiven is begonnen’ lees verder

06-02-15 - Campagne alle horeca rookvrij van start lees verder

05-02-15 - We geven steeds minder fooi lees verder

05-02-15 - Belastingservice FNV lees verder

04-02-15 - Reserveren online groeit lees verder



Nieuwsarchief