Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl



Print deze pagina

Nieuws

27-09-16 - Aantal oproepkrachten stijgt vooral in horeca lees verder

26-09-16 - Tekort gekwalificeerd personeel loopt op lees verder

26-09-16 - FNV Spoor vraagt met de actie aandacht voor behoud tweede conducteur lees verder

26-09-16 - Beperkt aantal Aziatische koks in Nederlandse keukens lees verder

23-09-16 - Efteling beste familiepark en derde park van Europa lees verder

22-09-16 - CPB: vaste banen verdwijnen door beleid lees verder

22-09-16 - FNV Horeca en Stichting Pluryn Maatschappelijke Ondernemingen sluiten goede bedrijfs-cao af! lees verder

22-09-16 - Samen sta je sterk effect moet voor alle werkenden gelden lees verder

22-09-16 - Restaurants slaan handen ineen voor armoede lees verder

21-09-16 - Hapert het Nederlands toerisme? lees verder

20-09-16 - Kabinet doet veel te weinig om echte problemen in Nederland op te lossen lees verder

20-09-16 - Overwinning op jeugdloon krijgt koninklijk randje lees verder

20-09-16 - Consumenten besteden opnieuw meer lees verder

20-09-16 - FNV wil meer echte banen, herverdeling van werk en hoger inkomen voor iedereen lees verder

19-09-16 - Nederlanders boeken meer reizen in eigen land lees verder

16-09-16 - Lonen in Nederland kunnen omhoog lees verder

16-09-16 - Vakanties essentieel voor de ontwikkeling van relaties bij kinderen lees verder

16-09-16 - FNV noemt kritiek VVD op flexwet opportunistische verkiezingsretoriek lees verder

15-09-16 - Grote behoefte aan chefs door groei restaurants Amsterdam lees verder

14-09-16 - Bedrijfsarts adviseert voortaan over preventie lees verder

14-09-16 - Ben jij de kandidaat voor het Ledenparlement? lees verder

14-09-16 - Maxima Medisch Centrum stapt over op gezondere maaltijden lees verder

09-09-16 - Britse hotels goedkoper na Brexit lees verder

08-09-16 - Maaltijden in de zorg kunnen veel beter lees verder

07-09-16 - Positieve economische impact van uitgaand toerisme lees verder

06-09-16 - Meer buitenlandse toeristen zorgen voor goede toeristische zomer lees verder

06-09-16 - Uitnodiging debat verdringing op de arbeidsmarkt 15 september lees verder

02-09-16 - Center Parcs maakt aankomst- en vertrektijden flexibel lees verder

02-09-16 - Jonnie Boer en Oos Kesbeke beginnen lijn tafelzuren voor horeca lees verder

01-09-16 - Hoe duurzamer het hotel, hoe groener de gasten lees verder



Nieuwsarchief