Je bent hier: Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

Hotel laat gast steeds vaker betalen voor extra diensten

19-07-12

De beleving van service in hotels neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness. ATPI, behorend tot de top drie van zakenreisorganisaties in ons land, stelt dat vast op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?
De vrees bestaat dat hotels hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. Zakenreizigers klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.
 
Welke diensten horen tot standaard
ATPI vraagt zich op grond van frequente klantenanalyses af wat tot de standaard hotelservice moet worden gerekend en voor welke diensten hotelgasten redelijkerwijs zouden moeten betalen. ‘Gastvrijheid dient wat ons betreft voorop te staan’, zegt ATPI-directeur Willem Starink. ‘Daar hoort een pakket aan diensten bij die verder gaat dan een hotelbed alleen. Nu zien we steeds meer een verschraalde service, waarbij de klant vaak fikse tarieven wordt berekend voor bijvoorbeeld draadloos internet.’
 
Internet vaak onaangename verrassing
Zakenreizigers worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel hotels bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel hotels toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus de constatering van ATPI op grond van de praktijkervaringen van de eigen klanten.

Bron: Events.nl

Nieuws

01-09-14 - Te oude controleurs alcoholwet ingeruild voor jonge stagiairs lees verder

01-09-14 - ‘Veel overtredingen Amsterdammers bij verhuur Airbnb’ lees verder

01-09-14 - Chinese reiziger kans voor Nederlandse reisindustrie lees verder

01-09-14 - ‘Daling aantal cafés 15 procent in vijf jaar’ lees verder

01-09-14 - FNV blij met Hamer als SER-voorzitter lees verder

29-08-14 - Diversiteit door heel Amsterdam tijdens derde Hotelnacht lees verder

29-08-14 - FNV: pensioendialoog slaagt als iedereen mee doet lees verder

28-08-14 - 109 euro per hotelnacht deze zomer lees verder

28-08-14 - Geen uitstel voor Hotel Hoogeveen lees verder

28-08-14 - Werk jij bij Burger King? lees verder

28-08-14 - Consumentenbond: mijd veilingsites voor uitstapjes en hotelovernachtingen lees verder

27-08-14 - Twitter ingezet om voedselvergiftiging op te sporen lees verder

27-08-14 - Steunbetuiging voor Gaza lees verder

26-08-14 - Milieuclub: ‘Doggybags tegen voedselverspilling’ lees verder

26-08-14 - Smerigste hotels vind je in Tilburg en Amsterdam lees verder

25-08-14 - Gemeentelijke bezuinigingsdrift maakt te veel kapot lees verder

25-08-14 - Groupon Nederland breidt uit met hotels Expedia lees verder

25-08-14 - Ook Burger King wil weg uit Verenigde Staten lees verder

25-08-14 - FNV: Bepaal jij de toekomst van de arbeidsmarkt? lees verder

22-08-14 - Noord-Beveland heeft schoonste strand lees verder

22-08-14 - Hotel Des Indes wordt voor even museum lees verder

22-08-14 - Alcoholvrije discotheek opent in Stockholm lees verder

21-08-14 - Manifest tegen IS-terreur lees verder

21-08-14 - Rusland gaat meer McDonalds checken lees verder

21-08-14 - Korting voor studenten in horeca Amsterdam lees verder

20-08-14 - Inschrijven voor beste bioproduct van Nederland lees verder

20-08-14 - Vakbondsjongeren vinden nieuw pensioenstelsel eerlijker lees verder

19-08-14 - Helft scholieren wil gezonder eten lees verder

19-08-14 - Tot vrijdag stemmen op publieksprijs Mooiste Bar lees verder

18-08-14 - Pak je pauze in the picture lees verder



Nieuwsarchief