Roland Delnoij

Roland Delnoij (1971) is sinds zijn vijftiende werkzaam in de horeca. Zoals velen heeft hij ook de bekende traditionele stappen in de horeca gemaakt.

Van afwasser tot leerling bediening, kelner, assistent-manager en manager. Roland heeft als laatste een functie als algemeen manager in het Congreshotel Landgoed Zonheuvel bekleed. Duurzame inzetbaarheid van mensen en middelen was daarbij een belangrijk uitgangspunt. De medewerkers maken het verschil en daarin probeert hij medewerkers altijd in te stimuleren.

Wat is volgens jou de belangrijkste eigenschap waar een Hoofdbestuurder aan moet voldoen?

“Als Hoofdbestuurder van FNV Horecabond is het belangrijk dat je communicatief sterk bent. Een voorwaarde is dat je goed kunt luisteren naar de achterban en dat exact kunt vertalen. Je moet 100% commitment hebben, houden van mensen in het algemeen en de horeca in het bijzonder.”

Waar wil jij je sterk voor maken de komende bestuursperiode van vier jaar?

“Ik wil me vooral inzetten om de medewerkers in de horeca, verenigd in de vakbond, weer als volwaardige gesprekspartners om de tafel te krijgen met werkgevers en overheid. Samenwerken aan een positief imago van de horeca, goed voor gast, werkgever en werknemers. Met als automatisch gevolg een aanvaardbare cao voor de horeca.”

Waar word je gelukkig van?

“Gelukkige medewerkers, die onder goede omstandigheden hun gasten verwennen.”

Wat is jouw motto?

“Samenwerken werkt! Ik geloof dat de dialoog tussen werknemers, werkgevers en overheid van essentieel belang is voor de gehele horeca.”

Roland Delnoij, regio West

Stuur een mail naar het Hoofdbestuur